Friday, October 20, 2006

Pirasa yemegi



Uzun zamandir pirasa yemegi yapmamistim, hem cabuk yapilabilen bir yemektir... (ilk ögrendiklerimden) .. hem severim...

hemde pirasa buralarda devamli bulunan sebzelerden biri ... uzun zamanda buzdolabinda, kötü olmadan, benim gibi ise gidenleri yapilmasi icin bekler :-)

Malzemesi

  • 1 Pirasa
  • 1 havuc
  • 2 veya 3 tatli kasigi pirinc
  • bir tutam maydanoz
  • salca
  • tuz, karabiber
  • yag
  • yarim litre (3 bardak) su
  • limon


Pirasa ve havucu 1cm kalinliginda dilimlere dograyip yikayin.
Tencerenin tabanini kaplayacak kadar yag koyun, yag kizinca salcayi ve dogranmis pirasa ve havuclari ilave edip kavurun. Sonra yikanmis pirincleri ve dogranmis maydanozu ilave edin.
Biraz daha kavurdukdan sonra, suyunu ve baharatlari katin.
Yüksek ateste kaynamasini bekleyin, sonra pisene kadar düsük ateste birakin.
Servis yapmadan önce tabakdaki yemege limon sikin.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Merhaba;

Pırasa yemeğini çok sevdiğimi söyleyemiyeceğim ama nedense resmi görünce canım pırasa çekti;)

Mutlulukla kalın, iyi bayramlar

1:13 AM  
Blogger Kadriye said...

Birde yapip yersen ... ben bu isi beceriyorum demektir degilmi? ;-)

6:37 AM  
Blogger Elit said...

Ellerine sağlık ! Ben pek pırasa yiyemiyorum neden bilmiyorum ama!
Sevgiler

12:10 PM  
Blogger Unknown said...

KADRIYE NABER,
SESIN CIKMAZ GELMEZ OLDUN...CNM HAYIRLI BAYRAMLAR DILEKLERIMLE...

GULENAY

9:03 PM  

Post a Comment

<< Home