Friday, September 01, 2006

Haluz








Haluzü sicak sicak yemesini cok severim, cerkez kökenli oldugumuz icin evimizde bu 'cerkez böregi' zaman zaman yapilirdi.
Eski zamanlarda köyde 50-100 tanesini yaparlarmis, dügünlere giderken bazi misafirler haluz götürürmüs.
Haluzun ceviz ve sekerliside yapilir.
Ben peynirlisini severim ve buralarda kalabalik yasamadigim icin,
50 degil en fazla 5-10 tane yapilir ;-)


Hamur Malzemesi

  • 1 yemek kasigi yogurt
  • 1 cay kasigi tuz
  • 500 gr un
  • su

Ic Malzemesi

  • beyaz peynir
  • maydanoz

  • yag - kizartmak icin

Yogurt, tuz ve biraz un karistirilarak devamli un ve su ekleyip yogurarak hamur elde edilir.

Hamurlar kücük parcalar halinde yuvarlanir ve ince acilir.

Acilmis hamurun yarisi peynir ve maydanoz karisimi ile doldurulur.

Hamur ikiye katlanarak, resimde göründügü gibi kapatilir.

Tavada bol yag koyup kizdirilir, kizgin yagda haluzler iki tarafi kizarana kadar pisirilir.

2 Comments:

Blogger e n g i n said...

This comment has been removed by the author.

2:24 PM  
Blogger e n g i n said...

Bende samsun, Carsamba dogumluyum.
Ama alanyada yasıyorum. Cerkez yemeklerini ozlemiştim Babannemin yaptıgı gibi internette arattım blogunu gordum sevindim.
Haluzun cevizlisi de cok guzel oluyordu.Bir keskek Birde cerkez pastası var onunların tadı damagımda.Hani pastanın ortasını acıp tavugu koyarlar ya :)
Tanıstıgıma sevindim..
Hoscakal

2:26 PM  

Post a Comment

<< Home