Monday, October 16, 2006

Flammende Herzen - yanan kalpler




Ben kücükken, yeni gelmistik almanyaya, annemle ikimizin cok cani sikilirdi. O zamanlar tek cocukdum, kimseyide tanimazdik. Canimiz sikilinca mahallede biraz dolasmak icin evden cikardik. Gezerkende mahallemizdeki kücük firindan birer tane 'Flammende Herzen' alirdik.
Cok nefisdi tadi...
Zaman sonra firin kapandi...ben büyüdüm...baska islere daldik, evden ayrildim...ve o kadar sevdigimiz bu kekden yemek aklimiza gelmez oldu...
...simdi bu etkinlik icin yine aklima onlar geldi...
Gerekli malzemenin bir tanesini malesef bulamadigim icin tam orijinal tadini almadi ama cok yakindi...
Sizede tavsiye ederim, hem cok kolay yapimi, hemde tadlari cok güzel...

Tarifini Marions Kochbuchda buldum http://www.marions-kochbuch.de/rezept/0787.htm

Malzemesi

200 gr tereyag
70 gr pudra sekeri
50 gr nisasta
1 paket vanilya sekeri
1 yumurta
210 gr un
120 gr Nougat (ben yerine Kuvertür kullandim)
100 gr Kuvertür

Tereyagi, pudra sekeri, nisasta ve vanilya sekerini karistirin, ama sakin kabartmayin (kabartirsaniz, pisirirken dagilirmis) ben onun icin yavas yavas cirptim.
Yumurtayi ilave edin ve yine karistirin, sonra unu ilave edip yavas yavas karistirin.

Elde etdiginiz hamuru yildizli uclu sikma torbasina doldurun.

Tepsinize kagit serin.

Tepsiye kücük kalpler sikin, mesafe birakin kalplerin arasinda.

200 derece isitdiginiz firinda 13-15 dakika pisirin.
Kenarlari pembelesince cikarin (kendisi beyaz kalmali).

Kalpler soguyana kadar, kuvertürü isitin. Iki kalbin arasina biraz kuvertür sürerek birbirine yapistirin (Asil burada isitilmis Nougat sürülüyor arasina, iste ben malesef bulamadim) . Sonra kalpleri yariya kadar kuvertüre daldirin.
Kuvertür soguyana kadar bekletin.

Cay veya kahve ile ikram edin.

11 Comments:

Blogger Beyhan said...

Yanan kalpler nefis görünüyor.Çayın yanına çok yakışacağı belli:)
Ellerinize sağlık.

1:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

bayramlarda likörle birlikte ikram etsek nasıl olur harika olmuş. acaba bu ölçüleri gr değil kaşık bardak deske böyle biraz zor oluyor da

3:24 AM  
Blogger Kadriye said...

Beyhan ... evet tatlari cok güzel oluyor

Yesim tarif gram olarak verilmisti, bende aynen aktardim...yaparken ama Malzemelerin paketlerinin gramina bakarak göz karari koydum...

3:31 AM  
Blogger LaMa said...

Selam Hemserim,
kurabiye isinde usta olmussun masAllah:) Cok guzel de gorunuyorlar. Ellerine saglik!

3:38 AM  
Blogger Ferhanca said...

Çok hoş gözüküyorlar hemşerim :D(en azından kızımın ve eşimin hemşerisisin olsun bende artık 16 senedir Samsunlu oldum)eminim çokda lezizdir.Sevgiler FERHAN

11:11 AM  
Blogger Evren Yasa said...

ay cok hos kalpler bunlar cok sevdim ben! link verdigin yerden daha guzel gorunuyor, nugat nedir bu arada belki ben belcikada bulabilirim.

2:04 PM  
Blogger Kadriye said...

Selam hemserilerim ;-)

yapmanizi tavsiye ederim cok basit yapmasi, tadlarida cok güzel

Evrenbal
Nougatin görünüsü böyle imis
http://www.marions-kochbuch.de/index/0641.htm
Icinde findik, badem, pudra sekeri, kakao gibi seyler varmis...bulamasanda Kuvertürlüde cok güzel oldular

11:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Elinize sağlık,çok hoş ve değişik bir tarif.Sevgiler

1:27 AM  
Blogger Ferhanca said...

merhabalar denızdekum ,çok tesekkur ederım lınkınde banada yer verdıgın icın .syafana hergun bakıyordum zaten.kolay gelsın sevgıler.FERHAN

2:45 PM  
Blogger Elit said...

Çok güzel gözüküyor ellerine sağlık.

5:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Da kann ich nur zustimmen..

12:53 PM  

Post a Comment

<< Home