Friday, September 15, 2006

Patlicanli peynir soslu Makarna


Salata Ye ye acemilikden katilamadim...insallah bu defa Makarna Ye'ye katilabilirim :-)
Aslinda cok sevdigim ispanak soslu bu güne kadar lokantada yedigim makarnayi yapmak istiyordum. Iki defa ispanak aldim, ikisindede ben yapana kadar kötü oldular ...nasip degilmis..
Bu defa bende patlicanli yaptim ... nefisdi...malesef diledigim kadar yiyemedim..doydum :-)
Umarim sizinde hosunuza gider

Malzemeler

  • 1 patlican
  • 350 gram makarna
  • 250 gram isvicre peynirlerinden (Gruyere, Bündner Bergkäse vs gibi, herhangi kuru peynir kullanilabilir)
  • 250 ml vollrahm (kaymak/krema)
  • tuz
  • karabiber
  • yag
  • su

1 litre suya biraz tuz katip kaynatin.

Patlicani alaca soyup kücük kareler seklinde dograyin. Tuzlu suda bekletin 10 dakika (kara rengi cikiyormus).

Bu arada peyniri rendeleyin.

Bir tavada yagi kizdirip patlicanlari orta hararetli ateste kizartin. Kizardikdan sonra yagini süzün.

Kaynamis suya makarnalari koyup pisene kadar kaynatin. Pistikden sonra süzün ve makarnaya biraz yag katin (birbirine yapismamalari icin)

Tavaya kaymagi koyup kaynatin (dikkat, süt gibi aniden tasiyor), sonra atesten alin ve rendelenmis peynirleri ve kizarmis patlicanlari karistirin icine.

Önce makarnayi sonra hazirladigimiz sosu tabaga koyun...afiyetle yiyin.

3 Comments:

Blogger Dilek'ce said...

Merhaba Kadriye,
makarna ye sayesinde bir isvicreli bloggerle daha tanisiyorum ne güzel. En son yasadigim yer Göttingen'di biliyor musun?
Sevgiler

4:04 PM  
Blogger LaMa said...

Selam Kadriye, Bloglar aleminde bir hemseri buldugum icin sevincliyim ;) Ben de Samsunluyum. En son ne zaman gittin oralara? Yeni halinden bir kac kare gormek istersen bloga bir goz atabilirsin..

12:34 PM  
Blogger Kadriye said...

Merhaba Dilek, cok sevindim...demek hem göttingende yasadin hem simdi isvicrede yasiyorsun...istersen mail at bana tanisalim.

Selam lama en son gecen hafta oradaydim :-) hic geri dönesim gelmedi...senin resimlerinede biraz sonra bakarim, dün aksam geri geldim anca giriyorum internete

12:55 AM  

Post a Comment

<< Home