Saturday, August 05, 2006

'Jamie' Ekmegi














Ne zamandir bu ekmegi bir daha yapmak istiyorum sonra havanin sicakligindan baska yemekler bilhassa salatalar yapiyordum. Bugüneymis nasip, nasil olsa havada cok kapali ve yagmurlu ....

Cumartesi günleri Jamie Olivernin programini izlemeye bayilirim televizyonda...bu ekmegi o programlarin birinde yapti...adini hatirlamadigim icin, bende artik bu ekmege 'Jamie' Ekmegi diyorum.

Hamur icin malzeme

  • 500 gr un
  • 1 maya
  • 250 ml su
  • 1 tatli kasigi tuz

Mayayi ilik suda eritiyorsunuz, sonra icine tuz ve unu katip hamur seklini alana kadar yoguruyorsunuz.

Hamurun üstünü islak elbeziyle kapatip (üstü kurumasin diye) bir saat bekletiyorsunuz.

Icinin malzemesi

  • Antipasti cesitleri
  • zeytin (tasi cikarilmis)
  • 2 mozarella
  • rendelenmis parmesan peyniri
  • tuz
  • kara biber
  • pul biber


Antipasti cesitleri (kurutulmus biber, domates ve patlicani tuzlu sarimsakli yagin icinde kavanozda satin alabilirsiniz). Ben patlicani hazir bulamadigim icin. Patlicani ince dilimledim, iki tarafina yag ve tuz sürüp firinin izgarasinda kizarttim.

Ic malzemesinde mozarella ve parmesan haric digerlerini istediginiz gibi degistirebilirsiniz.

Bütün hamuru tek bir kare seklinde aciyorsunuz, kalinligi 1-2 cm olana kadar.

Hamurun bir tarafina mozarellayi parcalayip siradan diziyorsunuz

Hamurun diger bos yerini dogranmis diger malzemeyle dösüyorsunuz.

Sonra hepsinin üzerine baharatlari ve parmesani serpiyorsunuz.

Mozarellali tarafindan baslayip rulo halinde ceviriyorsunuz.

En son ruloyu 5 cm dilimlere bölüyorsunuz ve kesik tarafinin üzerine otutturarak yaglanmis tepsiye diziyorsunuz.

180 derecede 30 saat pisiriyorsunuz

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kadriye merhaba yemek siteleri arasina hosgeldin. Sende benim gibi Jamie Oliver takibcisisin, bende cok begenirim yaptigi yemekler tarifler hep dikkatimi ceker ve tariflerinin uygularim. Bizdede cumartesi günleri gösteryorlar bütün tariflerini DVD'ye cektim. Kitaplarinida tamamlamaya calisiyorum. Cok memnun oldum benim gibi bir hayrani ile karsilasmaktan, yalniz hayrani degil benim gibi tariflerini uygulayan birisi ile karsilasmaktan. Siten hayirli ugurlu olsun basarilarini ve güzel tariflerini bekliyorum.
Sevgilerimle

7:13 AM  

Post a Comment

<< Home