Friday, December 08, 2006

Bulgurlu patates toplari



Uzun zamandir 'Orient' adli yemek kitabindaki bu tarifi denemek istiyordum. Sonunda yaptim ve cok güzel bir tarife daha sahip oldum.
Ben aksam tv karsisinda abur cubur yerine böyle birsey yiyebilirim diye düsünürken, yaptikdan sonra bununda kalori bakimindan o diger yediklerimden asagi kalmayacagina karar verdim.

Ben tarife pul biberi ilave etdim.

Malzemesi
  • 400 gr patates
  • tuz
  • 200 gr Bulgur
  • 1/2 et suyu tableti (veya sebze)
  • 1 sogan
  • 1 sarimsak
  • 50 gr kaymak
  • 1 yumurta
  • 1-2 yemek kasigi un
  • dogranmis maydonoz
  • tuz, karabiber, pul biber
  • yag

Bulguru et suyu tabletiyle bir tencerede kaynatin, kaynayinca ocakdan alip suyun icinde 15 dakika suyu cekmesini bekleyin.

Patatesleri soyup tuzlu suda 15 dakika kaynatin. Süzdükden sonra daha sicak halleriyle rendeleyin.

Sogan ve sarimsagi kücük küpler halinde dograyin. Bulgurun sonunda kalin suyunu akitin. Sicak patates rendesini ve bulguru sogan, sarimsak, kaymak, yumurta, un ve maydonoz ile karistirin. Dilediginiz kadar tuz, karabiber ve pul biber ilave edin.

Karisimin sogumasini bekleyin. Soguyunca karisimdan kücük toplar yapin.

Yagi derin bir tencerede kaynatin ve yapdiginiz toplari icinde kizartin. Cikarinca yagini emmesi icin mutfak kagidinin üzerine koyun.

Dilediginiz gibi soguk veya sicak servis yapin.

2 Comments:

Blogger LaMa said...

Cok degisik bir tarif Kadriye,
kitap hangi mutfaga ait?adi yabanci ama icinde bulgur olduguna gore bize yakin biryerler sanirim..
Sevgiler

10:03 PM  
Blogger Kadriye said...

Merhaba Lama, kitabin icinde degisik arab ülkelerine ve türkiyeye ait tarifler var, ama bu tarifin nereden oldugunu yazmamislar malesef.
Patatesi sevdigim icinmi bilmem ama, benim cok hosuma gitti tadlari.

Sevgiler

12:06 AM  

Post a Comment

<< Home